blog blog .

blog

قیمت ویلچر برقی

ویلچر دستی، معمولی یا ویلچر غیر برقی

حتما می دانید که ویلچر دستی ساده ترین و البته پر مصرف ترین نوع ویلچر است. این نوع صندلی چرخ دار دستی به عنوان یک محصول مفید و کاربردی برای معلولان و افراد کم توان شناخته می شود. در هنگام استفاده از این ویلچر فرد باید با قدرت دستان خود، چرخ ها را به حرکت درآورد یا اینکه از دیگران برای هل دادن ویلچر کمک بخواهد. ویلچر دستی امکانات پیشرفته ای ندارد اما می تواند به افراد کمک کند تا دوباره بسیاری از توانایی ها و قابلیت های خود را به دست آورند. معمولا بدنه ی ویلچر دستی از فلز آلومینیوم ساخته می شود. به همین علت وزن کمی دارد. این ویلچر سبک را می توان به راحتی جابجا کرد. در حال حاضر برندهای مختلفی از ویلچر غیر برقی در بازار وجود دارند.

ویلچر برقی یا ویلچر الکترونیکی

یکی از انواع ویلچرهای موجود در بازار که توانسته توجه مشتریان را به خود جلب کند، ویلچر برقی است. این ویلچرها به علت امکانات و قابلیت هایی که دارند، نزد مردم بسیار محبوب شده اند. افراد به راحتی می توانند از ویلچر برقی استفاده کنند و دیگر نگران فعالیت خود در خارج از منزل نباشند. چرا که ویلچر برقی این امکان را به فرد می دهد تا بدون کمک دیگران، بتواند ساعت های بیشتری از روز را در خارج از منزل سپری کند. در ساختار ویلچرهای برقی موتورهایی وجود دارند که به کمک باتری های قابل شارژ، نیروی لازم برای حرکت را فراهم می کنند.

 

امروزه مدل های مختلفی از ویلچر برقی طراحی و تولید شده اند. برخی از این مدل ها طوری طراحی شده اند که افراد می توانند با استفاده از آنها در ساحل، جنگل و ... حرکت کنند. در حالی که بعضی قابلیت بالا رفتن از پله ها و سطوح شیبدار را دارند. البته مدل های تاشو هم وجود دارند که به دلیل خاصیت جمع شوندگی و حجم کم مورد استقبال قرار گرفته اند.

ویلچر دستی و ویلچر برقی چه تفاوت هایی با هم دارند؟

اصلی ترین تفاوت ویلچر دستی و ویلچر برقی که در نگاه اول توجه افراد را به خود جلب می کند، استفاده از نیروی برق، باتری و موتور است. باتری که در ساختار ویلچرهای برقی به کار رفته است از نوع باتری های SLA یا سرب اسید می باشد. این باتری می تواند 5-4 آمپر جریان تولید کند. افرادی که از ویلچر برقی استفاده می کنند می توانند باتری را در طول شب یا ساعاتی از روز که از ویلچر استفاده نمی کنند، شارژ نمایند. در حالی که ویلچر دستی فاقد باتری است و با استفاده از قدرت دست های فرد حرکت می کند.

در ادامه به تفاوت های دیگر این دو نوع ویلچر اشاره می کنیم.

فناوری به کار رفته : ساختار ویلچر معمولی بسیار ساده است. اما دانش و فناوری به کار رفته در ساخت ویلچر برقی در مقایسه با ویلچر دستی کامل تر می باشد.

وزن : با توجه به وجود موتور و دستگاه های کنترلی در ساختار ویلچر برقی، وزن این دستگاه بیشتر است.

تنوع مدل ها : در حال حاضر مدل های مختلفی از ویلچر برقی طراحی و تولید می شوند. افراد می توانند با توجه به نوع ناتوانی و معلولیت و با استفاده از سر یا چانه ی خود، ویلچر را کنترل کنند.

مسافت : به کمک ویلچرهای برقی می توان مسافت های طولانی را طی کرد. ضمن اینکه سرعت حرکت این ویلچرها در مقایسه با ویلچرهای دستی بسیار بالا است.

راحتی : طراحی ارگونومیک ویلچرهای برقی موجب می شود تا فرد در هنگام استفاده از آن راحت تر باشد. صندلی مناسب ویلچر شرایطی را فراهم می کند تا نشستن های طولانی، فرد را اذیت نکند. وجود فوم های ضربه گیر در بافت صندلی، امکان تغییر شیب تکیه گاه و تنظیم ارتفاع صندلی از جمله ویژگی هایی هستند که راحتی زیادی را برای افراد ایجاد می کنند.

قیمت : یکی از تفاوت های ویلچر دستی و برقی به قیمت آنها مربوط می شود. با توجه به امکانات و قابلیت هایی که در ویلچر برقی وجود دارند، منطقی است که قیمت این نوع ویلچر نسبت به ویلچر دستی بیشتر باشد.

 

خرید ویلچر

یکی از مهم ترین نکات در هنگام خرید ویلچر، قیمت آن است. عوامل مختلفی مانند نوع ویلچر، کیفیت قطعات، جنس، امکانات، ابعاد، وزن قابل تحمل، استحکام، برند و ... جزء عواملی هستند که بر قیمت ویلچر برقی تاثیر می گذارند. اگر قصد دارید تا یک ویلچر خریداری کنید، ابتدا باید نوع ویلچر خود را مشخص نمایید. برای این منظور لازم است تا اطلاعاتی درباره ی میزان و شدت آسیب دیدگی خود به دست آورید. آگاهی از این موضوع به شما کمک می کند تا انتخاب درست تری داشته باشید. علاوه بر این که باید به نوع مشکل و محدودیت های حرکتی خود توجه کنید، لازم است تا شرایط اقلیمی را هم در نظر بگیرید. یعنی به این نکته دقت نماید که می خواهید از ویلچر در چه مکانی استفاده کنید. اگر این نکات را رعایت نمایید می توانید یک انتخاب مناسب داشته باشید. از این نکته هم غافل نشوید که حتما خرید خود را از فروشگاه های معتبر انجام دهید. مونوچیر (Monochair) ، یکی از برندهای معتبر در حوزه ی تولید و فروش انواع ویلچر می باشد. کیفیت بالای محصولات منوچیر باعث شده است تا بتواند با ویلچرهای خارجی رقابت کند. ویلچرهایی که در این مجموعه تولید می شوند علاوه بر کیفیت بالا، ظاهری شیک و مدرن دارند. یکی از دلایل محبوبیت ویلچرهای این برند، مطابقت آن ها با ارگونومی بدن انسان است. در صورت خرید از مونوچیر می توانید از ارسال رایگان و 10 سال خدمات پس از فروش بهره مند شوید.

سخن پایانی

در حال حاضر افراد زیادی هستند که به دلایل مختلفی مانند معلولیت، بیماری، کهولت سن و ... از ویلچر استفاده می کنند. ویلچرها تاثیر بسزایی در توانمندسازی افراد و افزایش سطح کیفی زندگی آنها دارند. این افراد به کمک ویلچر می توانند در اجتماع حضور پیدا کنند و کارهای خود را انجام دهند. اگر شما هم به ویلچر نیاز دارید می توانید به فروشگاه مونوچیر مراجعه نمایید و از بین محصولات متنوع آن، بهترین مدل ویلچر برقی را انتخاب کنید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۴۸:۲۷ توسط:admin موضوع: نظرات (0)